جدیدترین‌ها

خوش امدید به انجمن اگاه | سوال از وکیل

به انجمن وکیل اگاه خوش امدید. اینجا محیطی برای پرسش و پاسخ به سوالات حقوقی شماست. به راحتی میتوانید پس از ثبت نام سوالات خود را بپرسید تا کارشناسان وکیل اگاه به صورت کامل به ان ها پاسخ دهند.

سوال بپرسید

سوال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید.

پاسخ

پاسخ به تمام سوالات حقوقی شما.

تماس با کارشناسان

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

مجازات توهین و فحاشی در قانون جدید

sobhan

New member
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-28
نوشته‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
0
بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی، اگر توهین قذف تلقی نگردد، مجازات آن جزای نقدی بیش از 2 تا 8 میلیون تومان خواهد بود. (بر اساس قانون کاهش مجازات های حبس تعزیری)

نکته 1: باید به این نکته توجه داشت که توهین جرم مطلق است و نیازی به تحقق نتیجه نیست به این معنا که حتی اگر شخصی که مورد توهین قرار گرفته است ناراحت نشده باشد همچنان جرم توهین محقق است.

نکته 2: درست بودن کلام شخص توهین کننده باعث عدم تحقق جرم توهین نمی شود. برای مثال اگر شخصی دیوانه خطاب شود و در واقعیت هم دیوانه باشد (دارای زوال عقل باشد)، جرم توهین به وقوع پیوسته است.

نکته 3: در صورت فوت شخصی که به او توهین شده است؛ اگر شکایت قبل از فوت او مطرح شده باشد و پیش از صدور حکم، فرد شاکی فوت نماید وراث وی می توانند مجازات شخص توهین کننده را پیگیری نمایند اما اگر شخص قبل از فوت شکایت طرح نکرده باشد وراث وی نمی توانند به نیابت از او علیه شخص توهین کننده شکایت کنند.

تماس با بهترین وکلای تهران
 
بالا